Friday 6 December 2013

Masalah Kesuburan Dikalangan Lelaki

holaa!!! Selamat petang....petang2 ni dengan hujan yang turun ... terasa nyaman je...rasa nak tido pun ada tapi bila fikir2 balik daripada saya tido buat tahi mata ni baik saya share sesuatu ngan korang...nak?? 
apa yang saya nak share ni sebenarnya ada kaitan ngan set supplement  shaklee yang tengah hot sekarang ni....
sebelum saya kenalkan set ni meh nak tanya sikit...boleh?? ada x kalangan korang, family korang ,kawan dan saudara terdekat mengalami masalah di bawah ni.... meh baca kat bawah ni ......

Bertahun-tahun sudah berkahwin, tetapi masih gagal untuk menimang cahaya mata. Setiap kali persoalan mengenai anak diajukan, wanita akan menjadi mangsa keadaan.

Tahukah Anda??
sebenarnya aktiviti harian anda mempengaruhi bilangan sperma yang dihasilkan sekaligus menjadi sebab anda berdua masih tidak mempunyai cahaya mata?

Antara faktor-faktornya ialah:


Kerap Menonton Televisyen
Menurut kajian yang dijalankan oleh Harvard School of Public Health, menonton televisyen terlalu lama boleh mengurangkan bilangan sperma yang terhasil. Kajian yang dijalankan ke atas 189 lelaki sihat yang berusia 18 sehingga 22 tahun ini menunjukkan lelaki yang menonton televisyen 20 jam atau lebih dalam seminggu menghasilkan sperma kurang 44 peratus daripada biasa.


Kerap ke Sauna
Untuk menghasilkan sperma yang sihat, testis lelaki mesti berada di dalam suhu dua darjah kurang daripada suhu badan seseorang lelaki. Menurut kajian oleh University of Padova di Italy, lelaki yang suka bersauna, walaupun hanya lima belas minit, mengurangkan bilangan sperma yang terhasil dan bilangan tersebut hanya akan kembali normal selepas enam bulan.


Mengenakan Seluar Dalam Ketat
Ada sesetangah pendapat yang mengatakan mereka yang memilih seluar dalam yang ketat boleh mempengaruhi penghasilan sperma. Banyak kajian yang dijalankan membandingkan lelaki yang memakai boxer dengan lelaki yang mengenakan briefs ketat dan keputusannya menunjukkan mereka yang memakai seluar dalam ketat menghasilkan kurang sperma berbanding mereka yang memakai boxer.





Kerap Bersama Gajet
Walaupun kajian masih lagi dijalankan untuk membuktikan hal ini, namun, para saintis telah mengeluarkan hipotesis dengan mengatakan lelaki yang kerap menggunakan telefon bimbit, komputer riba atau tablet akan menjejaskan penghasilan sperma. Sekiranya telalu lama dengan gajet yang mempunyai inframerah, ia akan mempengaruhi tahap kesuburan lelaki.

* kalau ada kalangan korang yang mengalami masalah seperti ini cuba elakkan dari aktiviti2 diatas ye....

Jeng...jeng....mesti xsabar nak tahu supplement apa yang saya nak bgtau tadi kan....ermmmm.....saya nak kenalkan set kesuburan shaklee dimana set ini akan membantu sesiapa yang mengalami masalah kesuburan.....nak cahayamata kan?mestilah...sapa yang xnak kan......kalau nak kena ada usaha dan di samping banyakkan berdoa kepada Allah....tapi....kalau doa saja x cukup tanpa usaha.....
apa lagi jom dapatkan set kesuburan shaklee...

                                                                                           Macam Mana Nak Dapatkan?

ala.....senang je boleh hubungi saya...
contact no: 012 5307194(whatsapp)
email: azmirahariffin@gmail.com
 FB : https://www.facebook.com/miera.shaziera

No comments:

Post a Comment